De Angry Nurse

6 november 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Vandaag de hele dag op stap geweest met de studenten. Vanmorgen naar de kliniek geweest met twee meiden. Het was gelukkig wat drukker dan de vorige keer en een van hun kon helpen bij de nurse waardoor we allemaal iets te doen hadden, anders was 3 echt te veel geweest. We hebben een paar hele kleine baby’s voorbij zien komen, echt super schattig. De angry nurse was er helaas wel. Ze kijkt altijd boos, staat je soms echt te controleren en zodra je ook maar een klein foutje maakt is het meteen “het móet zó!!” En ze is een keer heel boos geworden toen Lore een stoel wegpakte die onder het kapotte bureau stond. Zij wist niet dat die kapot was en toen ze die stoel pakte stortte het hele bureau in.. oeps. Ook nu had ze soms commentaar bij de studenten over hoe ze verkeerd de bloeddruk opnamen terwijl het verpleegkunde studenten zijn.. die weten het heus wel, maar ja, het is niet haar manier en dus niet de juiste.

Na de lunch natuurlijk even snel weer naar Kauai. Het personeel zegt inmiddels al vrolijk elke keer tot morgen tegen ons omdat we er vrijwel elke dag komen. Daarna woundcare met 4 andere mensen. 3 studenten en hun begeleider. We gingen maar naar twee patiënten dus eigenlijk waren we met veel te veel. S was het er mee eens dat ik wel kon laten zien hoe het werkte aangezien ik nu ineens de expert ben dus ik heb gelukkig wel veel kunnen doen. Heb alle studenten uiteindelijk ook wel wat kunnen laten doen, maar niet heel veel. Waarschijnlijk is het voor hun namelijk de eerste en laatste keer op woundcare, aangezien we dat maar twee keer per week hebben en ze met zovelen zijn, en als ze helemaal niks hadden kunnen doen had ik het ook zo sneu gevonden.

‘s Avonds na het avondeten met iedereen, ook alle Amerikanen, naar Reef & Dune geweest voor dessert. Een van hun was namelijk jarig dus een leuke manier om het nog even met de hele groep te vieren. Daarna lekker gelezen en gaan slapen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Tiny Arends:
    10 november 2018
    Dat was weer een nieuwe ervaring voor je,alles uitleggen aan de nieuwe studenten,goed gedaan.
    Je hebt het wel gezellig zo te horen ,al met de Amerikanen,hoe klinkt dat!,,samen een dessert eten,mmm
    Neem je nog wel wat foto,s van je restaurantjes en dorpje?.