Dag 43

11 oktober 2018 - Ezulwini, Swaziland

Mijn teacher was vanmorgen met haar zoon naar het ziekenhuis, dus er was vandaag geen school. Wanneer zij er niet is het namelijk nogal eh.. chaotisch. Daarom gingen we vanochtend mee met het sportteam naar het schooltje van Bo en Charlotte. Leuk om ook eens een ander schooltje te zien. Hun schooltje is echt heel erg klein en de 30 kinderen die er waren pasten echt amper is het lokaal. Onze schooltje daarentegen heeft meer dan genoeg ruimte. Hun school is aan de binnenkant echter wel heel mooi versierd met de letters, nummers etc. terwijl die van ons aan de binnenkant helemaal kaal is. Het grootste verschil was toch wel de ruimte buiten. Wij hebben ontzettend veel speelruimte en het enige wat zij hebben is een stuk grind. Niet handig bleek meteen al, want tijdens een van de spelletjes ging een van onze vrijwilligers keihard onderuit, resultaat: knie helemaal open. De sportdag was wel heel leuk, maar het voelde toch anders aangezien ik geen van de kinderen kende. Bovendien heb je bij de sportdag niet zo heel veel te doen. Ik snap niet dat sommigen dit 4 weken als project volhouden terwijl het eigenlijk bijna altijd hetzelfde is en je niet bepaald heel nuttig bent. Maar goed, voor af en toe is zo’n sportdag wel heel leuk. Ook heel handig trouwens, want we beginnen een half uur later en aangezien het mama’s vrije dag was konden we vanmorgen nog even Skypen. Was al weer eventjes terug.

s’Middags de aller aller laatste homework club gehad, heel erg jammer. Ik had dit jongetje vorige week voor de eerste keer. Hij is erg verlegen maar wel heel lief. Ik mocht hem helpen een brief te schrijven naar zijn sponsor. Misschien dat ik zelf mijn woensdag kid wil gaan sponsoren. Dan betaal je jaarlijks voor een nieuw school uniform. Bij sommigen zie je ook echt dat hun uniform aan vervanging toe is.. Na de homework club werden Merle en ik meteen bij Gables afgezet waar we naar, hoe kan het ook anders, de Mugg & Beans zijn geweest. Frozen hot chocolate, wat denk je, is dat warm of koud? Gelukkig was het koud want het was 33 graden vandaag. Het smaakte precies naar warme chocolademelk maar dan dus koud, erg lekker. Daarna weer terug naar de lodge, avondeten en naar bed. Morgen alweer de aller laatste dag op school..

1. Papa - Otto:
    16 oktober 2018
    Wij willen ook best twee kinderen sponsoren voor een nieuw uniform. Hoe moet dat?