De eerste impala

5 september 2018 - Krugerpark, Zuid-Afrika

Vandaag naar het Kruger park! Al komt dit pas online wanneer ik weer terug ben want we hebben hier geen WiFi dus er komt een Kruger Park spam aan.

Vanmorgen ging de wekker weer om 7uur en om half 9 vertrokken we met een busje, dat gelukkig meer ruimte had dan op de heenweg, naar het Krugerpark. De driver had een nogal interessante muziek smaak die varieerde van Adele tot de Backstreet boys. Het grootste deel van de rit hebben Merle en ik heerlijk vals zingend doorgebracht. Nadat we bij de douane nog wat stempels hadden gescoord, een pizza hadden gehaald en over waren gestapt in de safari auto’s, konden we dan echt het Krugerpark in. De eerste impala’s werden natuurlijk uitgebreid op de foto gezet waarbij de ranger meteen al duidelijk maakte dat hij daar niet elke keer voor zou gaan stoppen omdat we die nog wel een miljoen keer zullen zien (en daar heeft hij helemaal gelijk in).

Eenmaal  bij Lower Sabie aangekomen hebben we met zijn allen de keuken en onze tentjes opgezet, want we kamperen hier de komende dagen. Vervolgens met de hele groep naar het zwembad om lekker af te koelen want het was vandaag 38 graden. Ondertussen werd het eten voor ons klaar gemaakt en toen we terug kwamen van de douches hoefden we alleen maar een bord op te scheppen en in een kring rond het kampvuur onder de sterren te gaan zitten eten. Er zijn hier zo veel sterren. Zó super veel. We kunnen zelfs de Melkweg, Mars, Venus en Jupiter zien. Na het eten vertelden de rangers leuke verhalen bij het kampvuur en hebben we een hoop gelachen. Een muis besloot het ook erg gezellig te vinden want die liep opeens de hele tijd rond en zat zelfs aan mijn voeten.. Om 21h hebben we allemaal ons bed opgezocht want iedereen is kapot. Welterusten.