Hippo-croc tour zonder crocs

5 november 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Fantastisch. Al die studenten staan om 6:15 (met een klere herrie) op om om 6:30 hun workout te doen. En dit doen ze dan buiten voor onze kamers. Iedereen van ons dus al super vroeg wakker en bij Mayra op de kamer ligt ook nog eens iemand die snurkt dus die was al helemaal chagrijnig vanmorgen. Verder hadden de studenten vanmorgen introductie dus op het project was het nog even rustig. Lore en Mayra zijn vanwege het grote aantal studenten naar het education project gewisseld dus ik was vanmorgen alleen met Claudia bij wound care. Omdat het haar laatste week is stond ze er op dat ik deze keer alles deed en dat zij mij assisteerde want hierna moet ik alles zelf kunnen, super lief haha. Ze had ook kunnen zeggen dat het haar laatste week was en dat zij daarom alles nog een laatste keer wilde doen. In het begin vond ze het omdat ze zo lang alleen was geweest bij het medische project best wel moeilijk om dingen uit handen te geven aan die ‘nieuwe onwetende vrijwilligers’ zoals ze ons waarschijnlijk zag, maar nu is het echt heel leuk om met haar samen te werken. Jammer dat ze straks weg gaat. Het verzorgen van de wonden ging heel goed en er was veel te doen want door de regen hadden we een keer wound care gemist en de wonden zagen er nu dan ook allemaal niet zo goed uit.  Een leuke ochtend dus!

Tussen de middag nog even een smoothie en WiFi bij Kauai gehaald en daarna planning; goed opletten want ook dit moet ik volgende keer leiden en uitleggen aan de nieuwe vrijwilligers. Na de planning was het nu dan echt tijd voor onze hippo-croc tour! Of eigenlijk gewoon hippo tour want we hebben geen enkele krokodil gezien. Om 16uur werden we opgehaald door een safari auto die ons naar de boot bracht. Niet dezelfde als 6 jaar geleden maar een hele kleine waar zo’n 10 mensen op konden. Erg leuk want de tour was hierdoor heel persoonlijk. Halverwege kregen we warme chocolade melk en wat fruit en we kregen de kans om een enorme tand van een hippo vast te houden. Bovendien konden we ook nog eens veel dichterbij komen dan al die grotere boten. We hebben echt ontzettend veel hippo’s gezien en op het eind waren ze zelfs naar elkaar aan het happen; hun manier van spelen. We hebben ontzettend genoten. Toen we terug kwamen lekker gegeten en nog een workout gedaan. Tegen die tijd was het inmiddels keihard begonnen te regenen en onweren. Weet niet of ik het ooit eerder zo hard heb zien gaan. We hebben een laptop op een stoel neergezet en zijn met zn 5en vanaf bed lekker een film gaan kijken. Erg gezellig. Nu hopen dat we morgen op project gaan, anders wordt het een hele lange dag... We horen het morgenochtend wel, slaap lekker.

1. Tiny Arends:
    10 november 2018
    Wat leuk zo met Claudia en nu nog een week je kennis overdragen,want het is ook jou laatste week daar.
    En ..dan de hippo Tour met de boot,erg genoten van de hippo.,s, ik kan het gevoel en het enthousiasme ervan op de Sunsetcruise cruise in Zimbabwe nog wel,geweldig was het.
    Fijn weekend toegewenst.