Hippoo

4 november 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Gisteren een heel relaxte dag gehad. Eerst lekker lang in bed gelegen en daarna buiten in het zonnetje gelezen. Vervolgens brunch gehaald bij Kauai samen met Mayra en Margot. Erg fijn want daar hadden we eindelijk even wifi. De WiFi bij het huis is namelijk nog steeds kapot. Na de brunch met zijn drieën naar het zwembad gegaan waar we lekker bruin zijn geworden. Opeens was er een vrouw die tegen de gasten aan de andere kant van het zwembad zei dat het misschien tijd was om te gaan verhuizen. Ik dacht eerst omdat ze geen gasten van het hotel waren, maar toen ze opstonden begonnen ze ergens foto’s van te maken: er was een hippo uit de struiken geklommen die al vroeg de rivier had verlaten. Eigenlijk ziet zo’n hippo er helemaal niet gevaarlijk uit, hij liep zeer vredig gras te eten en hij had super schattige oortjes. Toch maar goed afstand gehouden want de hippo is na de mug niet voor niets het meest gevaarlijke dier van Afrika.

‘s Avonds zijn we met zijn drieën weer naar de Italiaan geweest waar we een tijdje met de eigenaar gekletst hebben en daarna extra (gratis) desserts kregen. Super leuk!

De dag daarna vertrokken meerdere mensen alweer naar huis waaronder 2 van de 6 meiden. Vroeg op dus om iedereen gedag te zeggen en daarna een workout gedaan. Als ik toch vroeg wakker ben kan ik er net zo goed een productieve ochtend van maken. Vervolgens weer een ontbijt bij, natuurlijk, Kauai. Na het ontbijt rondgestruind door het dorp en wat winkeltjes bekeken. Niet heel veel bijzonders eigenlijk maar leuk om te zien wat er allemaal zit. Daarna weer lekker aan het zwembad gelegen. Voelt altijd een beetje gek om aan te komen lopen, vrolijk en het personeel te groeten en daarna aan het zwembad te gaan liggen terwijl we helemaal geen gasten zijn van het hotel. Stiekem verwacht ik elke keer dat het personeel zal zeggen dat we er niet mogen komen maar het ene enige wat ze doen is naar ons glimlachen..

Na een late lunch (panini’s) toch maar naar het huis gegaan. We gingen het huis een beetje uit de weg omdat er aan het begin van  de middag een grote groep medische studenten was gearriveerd uit de VS en we hadden nog niet zoveel zin om ons voor te gaan stellen. Ben benieuwd hoe ze het op het medische project willen gaan doen aangezien we nu vaak al met te veel mensen zijn. Volgens mij gaan ze ook wat studenten inzetten bij de crèches dus misschien valt het allemaal wel mee. De studenten waren echter niet bij het huis toen we aankwamen dus we hebben rustig wat warme kleren kunnen pakken want we zouden vandaag om 16h de sunset hippo-croc tour doen! Ja, zouden. We stonden enthousiast aan de straat te wachten op onze pick-up toen Mayra ineens een appje binnenkreeg dat de tour gecanceld was. Het waaide te hard voor het kleine bootje om het water op te gaan. Ontzettend jammer. We hadden geluk dat Mayra haar data had want zonder WiFi hadden we zo een half uur kunnen staan wachten. Toen maar weer naar Kauai gegaan en daarna de nieuwe groep onder ogen gekomen. Het was een hele drukte bij het huis met 14 extra mensen (ze hebben nog nooit zoveel mensen tegelijk in het huis gehad) maar de groep lijkt erg aardig. Bij het eten met een aantal gekletst en daarna gingen zij voor dessert en konden wij lekker lezen op onze kamer. Vervolgens lekker gaan slapen.

1. Roeleke Smits:
    8 november 2018
    Een hippo in je achtertuin. Is weer eens wat anders.
  2. Mama ~ Irene:
    8 november 2018
    Echt he, zal je in NL niet gebeuren. Prachtige foto! 😊 En de hippo sunset tour heb je nog tegoed 👍
    Het is wel erg stil met zo weinig WiFi!! 🤔🙃
  3. Tiny Arends:
    8 november 2018
    Sweer een ervaring rijker, een hippo zo dichtbij het zwembad.
    Fijn,dat jullie gebruik mogen maken van het hotel.
    En verwend met het dessert,genieten.
    Nu heb je alweer kennis gemaakt met andere buitenlandse studenten,ik ben benieuwd.
  4. Marleen:
    8 november 2018
    Hippo in je zwembad, wauw!!