Last day of school

12 oktober 2018 - Ezulwini, Swaziland

Vanmorgen alweer de laatste dag op school gehad. Wat is de tijd voorbij gevlogen. Vannacht had het geregend dus helaas waren lang niet alle kids op school. Slecht 23 van de 40+. Maar al mijn favoriete kindjes waren er wel dus zo erg was het nou ook weer niet. Eerst gewoon les gegeven en daarna was er pauze. Ik had vanuit Nederland mini-stroopwafels meegenomen die ik mooi kon uitdelen. Vonden ze heerlijk. Vervolgens was het story time en zongen we nog wat liedjes. Daarna de kids bedankt voor de leuke tijd en daarna konden ze wat tegen mij zeggen. Allemaal lieve dingen, van “je speelt super leuk met ons” tot “bedankt voor het koekje.” Daarna buiten gespeeld en een hoop foto’s gemaakt. Ik had naast de stroopwafels ook twee opblaas ballen meegenomen en die waren een groot succes. Uiteindelijk was het dan toch echt tijd om te gaan.  Nog een paar keer achterom gekeken naar de school want het was toch wel heel gek om te bedenken dat ik hier niet meer terugkom.

Na de lunch hadden we sportdag samen met de staff van onze organisatie. We speelden in twee teams allemaal spelletjes tegen elkaar. Eerst moesten we een cirkel vormen en een hoepel helemaal rond zien te krijgen. Iedereen moest dus door de hoepel heen maar je mocht elkaars handen niet loslaten. Het team dat de hoepel als eerst helemaal rond had gekregen won. Echt een hilarisch spel. Bij het volgende spel moest iedereen een lange gele staart achterin de broek stoppen. Vervolgens moest je zoveel mogelijk staarten van de tegenstander afpakken, zonder je eigen staart te verliezen. Moeilijk, maar erg grappig. Bij spel nummer 3 had elk team 2 houten latten opende grond liggen. Hier moest je met 4 mensen op gaan staan zodat je eigenlijk een soort ski’s had die je met 4 mensen droeg. Aan de “ski’s” zaten voor elke persoon touwen waaraan je de ski omhoog kon trekken. Als je dit als team goed tegelijk deed kon je dus lopen. Het team dat als eerste over de lijn kwam won. Tot slot was het tijd voor een potje voetbal, altijd goed.

Aan het einde van de sportdag begon het te regen dus dat was een  goede tijd om terug te gaan. ‘s Avonds met de hele groep nog een keer uitgeweest en daarna om 4uur ons bed ingerold. Zzzz

1. Tiny Arends:
    15 oktober 2018
    Hallo S dit je laatste schooldag .? Ik heb je verslag ook gelezen spannend en mooi
    Groetjes van opa Harry en een dikke kus
  2. Marleen:
    16 oktober 2018
    Mooie foto’s! Wat is de tijd snel gegaan hè. Op naar het volgende avontuur!
  3. Papa - Otto:
    16 oktober 2018
    Wat een leuke fotos met al die kinderen. Echt heel moeilijk voor te stellen dat het allemaal weeskinderen zijn....?