Leuk!: druk, druk, druk

1 september 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Gisteren en vandaag twee leuke dagen gehad! Gisteren ochtend kon ik lekker uitslapen en rustig aan doen. Beetje op mijn enorme twee persoonsbed hangen, met mama appen en aan de blog werken. Vanaf half 2 waren mijn oom en tante ook vrij en zijn we naar de botanische tuin vlakbij hun huis gegaan. Omdat het hier tot en met gisteren nog winter was, is het hier erg droog en waren de tuinen nog behoorlijk kaal. Op verscheidene plekken hadden brandjes plaatsgevonden. De eerste bomen krijgen echter al weer blaadjes en de wevertjes, mooie knalgele vogeltjes, waren al druk bezig met nestjes bouwen. De mannetjes bouwen vaak meerdere nestjes, die de vrouwtjes dan komen inspecteren, en we hebben inderdaad gezien dat een vrouwtje meerdere nestjes in dook. Wanneer ze alles niks vindt, maakt het mannetje alle nestjes weer kapot en begint hij de dag daarna weer opnieuw totdat het vrouwtje er eentje mooi genoeg vindt.

Wij waren lekker aan het kijken hoe de wevertjes bezig waren toen er ineens een knalblauwe vogel over het water scheerde: de kingsfisher (ijsvogel). Super mooi! Daarna liepen we verder naar de waterval, die eveneens super mooi was.

Toen we weer terug waren ben ik lekker het zwembad ingedoken, dat nog behooorlijk koud was. Vervolgens zijn we lekker uiteten gegaan bij een Portugees restaurant in Silverstone. Vooraf mosselen in een kaasachtige sous en gefrituurde octopusjes (super lekker!). Als hoofdgerecht Kingklip, een heerlijke witvis die tussen Zuid-Afrika en Australië voorkomt. Eenmaal terug bij het huis nog even met mama geskyped en om 22h lekker gaan slapen.

Vanmorgen stonden we om half 8 alweer op en zijn we de berg op geklommen. 223 meter hoog met schitterend uitzicht over de omgeving. We hebben de waterval van gisteren zelfs van bovenaf gezien! In totaal zaten we toen op 1800m. Morgen gaan we nog een keer maar dan gaan mijn andere oom en tante ook mee.

Toen we heet en bezweet weer terugkwamen gauw gedoucht, een kop koffie gedronken en weer op pad gegaan. Dit keer naar een enorme hal met Afrikaanse souveniertjes, nog niks gekocht maar wel wat dingen gezien die de moeite zijn om te onthouden. Voor de lunch zijn we bij een Mozambiques (?) restaurant geweest dat ontzettend sfeervol was ingericht. Surfboarden aan de muur, lampjes, tafeltjes met de vlag er op en een bandje dat live optrad. Heerlijke Mozambiquese kip curry gegeten. Na afloop zaten we allemaal bomvol. Vanavond eten we dan ook lekker makkelijk: snacks. Kipnuggets, mini pannenkoekjes en kip spiesjes. Maar nu eerst afwisselend F1, tennis en voetbal kijken.

1. Roeleke Smits:
    1 september 2018
    Mooie foto’s hoor en wat een prachtige omgeving.
  2. Marleen:
    2 september 2018
    Wat leuk allemaal! Lekker van genieten!!