Regen, regen en nog eens regen

2 november 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Gisteren inderdaad geen project gehad door de vele regen. In de ochtend hebben we met zijn allen het huis opgeruimd en toen het eventjes ophield te regen ben ik met de andere meiden vlug naar de coffeeshop gelopen voor een warme chocolademelk en brownie. Na de lunch kregen we te horen dat we ‘smiddags ook geen project zouden hebben omdat de wegen nog steeds onbegaanbaar waren. Daarom maar een film in de dvd-speler gestopt en daarna lekker gelezen. ‘s Avonds gezellig gekletst en toen gaan slapen. Het was een vrij saaie maar wel relaxte dag.

Vanmorgen gingen we wel weer project (Home Based Care). Er zaten af en toe nog steeds enorme kuilen met water in de weg maar we hebben gelukkig een enorme auto dus dat kwam wel goed. We waren op het eind van de ochtend stom verbaasd dat we echt alle patiënten hadden gezien want we waren weer op pad met N in plaats van S en N stopt overal om met mensen te kletsen. Een keer reed ze ook nog eens pal de weg af, toeterend het wandelpad op. Ik dacht echt wat krijgen we nou maar er waren twee jongens een kleiner jongetje aan het pesten en die wilde ze even flink laten schrikken (dat was zeker gelukt).

Na de lunch met de meiden naar Kauai gelopen voor een smoothie en, nog belangrijker, WiFi! De WiFi bij het huis is namelijk sinds we wakker werden al kapot en we hebben geen idee hoe lang dit gaat duren. De mensen hier zijn allemaal uiterst relaxt en waarschijnlijk duurt het dan ook minstens tot vanavond tot het weer werkt. Met pech nog langer..

In de middag nutrition en dat gaat altijd lekker snel. De patiënt, vaak een kind, stapt even op de weegschaal en iemand van ons meet de arm-omtrek. Dat laatste is overigens niet heel betrouwbaar want we merkte nu ook al dat een meisje haar arm amper goed spande omdat ze er niet zo veel zin ik had. Als ze dat de week daarna dan wel weer doet kan het verschil inderdaad nogal groot uitpakken. Op de terugweg gingen we nog langs bij een gezin waarover door verschillende de buren gebeld was dat de moeder haar zoon sloeg. N moest dit checken om te zien of ze de zaak door moest sturen naar socialwork en heeft, nadat ze woensdag al met de zus gesproken had, nu met de moeder zelf gesproken. Die gaf als reden dat het jongetje allemaal dingen verkeerd doet en ze was zeker niet van plan te stoppen. Ze was overigens echt woest dat N zich ermee kwam bemoeien. Met andere woorden, die zaak gaat dus naar social work.

Terug bij het huis weer lekker gelezen. Na het eten was het familynight. Normaal gesproken is dat op donderdag maar sommige mensen hadden gisterenavond excursies geboekt dus het was verplaatst naar vandaag. Er was weer heerlijke cake en het wat gezellig. Minder uitbundig dan de vorige keer want niet iedereen was er, ik was zelf ontzettend moe (sommige anderen ook overigens) en om 21h gingen de meesten naar bed of nog naar de bar. Ik bleef bij Margot die al 2 dagen thuis zit wegens een tekenbeet. Nog geprobeerd een film te kijken maar het was niet het eerste deel dus we snapten er helemaal niks van. Toen maar lekker gaan slapen.

1. Tiny Arends:
    4 november 2018
    Dus weer een goede dag gehad.
    En...dan is het alweer weekend.
    Eindelijk ook daar regen,wat de natuur ten goede komt en jullie een vrije dag.
  2. Mama - Irene:
    4 november 2018
    Wat valt er zo’n dag dan ook veel regen! Weet je meteen waarom het daar zo groen is haha.
    Gelukkig maar één dag dat je niet weg bent geweest en is het in het weekend alweer mooi weer. Hopelijk maandag ook weer WiFi, kunnen we dan weer even Skypen 😘