De reis begint!

30 augustus 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

We zijn er bijjjna, we zijn er bijjjna nog negen-en-vijftig minuten te gaan

Eindelijk is het dan begonnen; mijn grote reis. Na 2,5 jaar dromen, werken en sparen, ben ik vandaag dan echt voor 3 maanden naar Zuid-Afrika (en Swaziland en Mozambique vertrokken). Zie ‘mijn reis’ voor wat ik precies ga doen!

Gisteren avond zijn we met het hele gezin al naar een hotel vlakbij Schiphol gegaan. Na een zeer gevarieerde borrel, van cocktails tot koffie, lekker naar bed gegaan. Poging tot in ieder geval. Wegens de smoorhete kamer uiteindelijk net 4uurtjes slaap gehaald. Vervolgens werkte het plannetje om lekker wakker te worden onder de douche ook niet helemaal want overal lagen haren van andere mensen. Ranzig. Ik wou er zo snel mogelijk weer onder weg.

Vervolgens naar Schiphol vertrokken met de shuttlebus, iedereen gedag gezegd en zonder problemen de gate weten te bereiken.

Nu dus in het vliegtuig, en eerlijk waar, het eten is hier gewoon lekker. Het meeste althans. Degene die op het idee is gekomen om toetjes als cappuccino mouse toe te voegen is geniaal. Verder gezellig gekletst, een leuke film gekeken (The Devil wears prada, voor de geïnteresseerden) en nog wat geslapen. Na een prima vlucht van zo’n 10h 45 nu (20:29) eindelijk bijna bij Johannesburg.

1. Tiny Arends:
    31 augustus 2018
    Sylvia, je hebt het erg leuk gedaan.
    We gaan er de komende maanden van genieten.
  2. Mama ~ Irene:
    31 augustus 2018
    Yeah, je blog is online. Hoewel we intussen alweer veel geappt en net geskyped hebben, vinden we het ook erg leuk om je blog te volgen. Een welverdiende onvergetelijke ervaring en avontuur!
  3. Roeleke Smits:
    1 september 2018
    Leuk om je te volgen. Veel plezier!