Een typische Nederlander

15 oktober 2018 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zet ik de wekker extreem vroeg, word ik als nog een half uur voor de wekker wakker. Waardeloos. Om 6uur dus al wakker en een kwartier later mijn bed maar uit zodat ik lekker rustig aan kon doen. Om 8uur was de taxi er en hebben Merle en ik iedereen gedag gezegd. 3 meiden blijven nog 1,5 maand langer en de andere 7 vertrekken woensdag om verder naar Kaapstad te reizen. Onderweg lekker gekletst en foto’s gekeken, zo konden we meteen zien welke mooie foto’s we nog wilden hebben van de ander. En wat voelt het Krugerpark dan ineens al lang geleden, dat was onze allereerste week! Ik zal nog wat mooie foto’s van de afgelopen 6 weken bij deze blog plaatsen.  Merle moest ontzettend lachen toen ze de foto van mijn vol bepakte fiets zag, van mijn fietsvakantie van 2 jaar geleden. Volgens de Duitsers van onze groep was ik wat fietsen betreft namelijk een typische Nederlander. Lilli zei eerder al een keer: “Ik ga niet met de fiets naar school hoor, dan moet ik wel een half uur fietsen.” Wat werd ik verbaasd aangekeken toen ik vertelde dat ik altijd 40minuten fietste en dat de meeste mensen nog langer moesten fietsen. En dat ik in Canada met Mirthe een fiets had gehuurd vonden ze al helemaal typisch. En dan ook nog een fietsvakantie. “Wie gaat er nou met de fiets op vakantie?!” Ze vinden het zo grappig. En dat zij het zo grappig vinden vind ik dan weer grappig haha.

Om 12:30 waren we op het vliegveld waar ik werd opgehaald door oom Richard en Merle naar haar gehuurde appartement in Johannesburg vertrok. Bij het huis alle donkere was meteen in de wasmachine gestopt, zó schoon zijn kleren nou ook weer niet wanneer je ze 5 weken lang met de hand wast. Daarna lekker lang met mama geskyped en ‘s avonds aardappels gegeten met schnitzel, champignons saus en broccoli. Zo’n maal was lang geleden. De afgelopen 6 weken hadden we slechts 1 keer aardappels.. En laat ik daar nou net zo van houden haha. Hoezo Nederlander? Al gauw na het eten lekker gaan slapen. Niet veel gedaan vandaag maar door dat reizen word je toch snel moe. Welterustenn

1. Tiny Arends:
    17 oktober 2018
    Inderdaad alweer zolang geleden ,dat je in het Kruger was. ....en nu ben je er alweer met Richard en Xandra in Grietjie.
    Het zal weer heel anders zijn ,maar ook heel mooi.
    En...lekker weer de aardappels gegeten.