Vetkoek

12 november 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

En de laatste week is begonnen! De gaat echt veel te snel. Vanmorgen een hele productieve ochtend gehad. Met twee studentes wound care gedaan en we hebben nog nooit zoveel gedaan in een ochtend. Eerst iemand naar de kliniek gebracht en vervolgens 4 patiënten gezien. Dezelfde 3 als normaal en nog een oude man met kanker die we slechts af en toe bezoeken. Zijn huis heeft de reputatie heel erg te stinken dus we moesten allemaal mondkapjes op voor we naar binnengingen. Het was inderdaad niet te doen, wat een stank. Nog nooit eerder in een huis geweest wat zó stonk en ik had ook nog niet eerder zulke erge wonden gezien. S deed het meeste van het behandelen dan ook zelf. Dat was overigens niet erg makkelijk want ze schrok de hele tijd van de kittens die tussen haar voeten doorliepen haha. Ik denk dat ze net 8 weken oud waren, zo klein waren ze nog. Super schattig maar eh, niet erg praktisch. Bij de andere wonden kon ik wel een hoop doen en bij eentje liep S gerust weg om haar telefoon op te nemen terwijl ik samen met een studente bezig was en ze heeft na afloop niet eens meer gecontroleerd. Zoveel vertrouwen heeft ze blijkbaar inmiddels in mij, echt super leuk om te merken 😊 Het was overigens wel dezelfde behandeling als de afgelopen paar keren dus het is niet zo alsof ik besluiten moest nemen of iets dergelijks, maar dan nog. Op de terugweg stopten we bij een lokaal kraampje waar ze een ‘combo’ verkochten. Een combo bestaat uit frietjes en een vetkoek. Een soort van stevigere oliebol. Heel leuk om echt wat lokaals uit te kunnen proberen en ook nog lekker!!

Na de lunch bezig geweest met de planning van komende week. Ik had nu een beetje de leiding maar S was er gelukkig wel bij voor vragen want er zijn verschillende onderdelen en ik had bijvoorbeeld nog de medicijnen bijgevuld dus de vragen daarover kon ik niet beantwoorden. Verder ging het wel goed en we waren lekker op tijd klaar. Daarna nog weer bij Kauai geweest en ‘s avonds gezellig met Jas gebeld.

1. Tiny Arends:
    21 november 2018
    Super gedaan meid, wound care, ik ben trots op je ,je doet het maar ,het zijn wel erge wonden ,die verzorgd moeten worden.
    En..dan de lekkere vetkoek, leuk.
  2. Mama - Irene:
    21 november 2018
    Stoer hoor, moet er niet aan denken, zulke erge wonden. En zo’n stinkhuis... 😳 gelukkig hoef je daar niet weer heen. Weer een hele ervaring rijker 👍 Ze gaan jullie straks missen bij Kauai!!