Paardrijden op het strand

11 november 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Paardrijden op het strand: check! Ook weer van de bucketlist haha. Het was zo ontzettend gaaf!! Rond half 9 vertrokken we richting het strand, we moesten namelijk eerst nog een dik halfuur lopen. Toen we aankwamen stonden de paarden al opgezadeld en al voor ons klaar. We kregen een uitleg van zo’n 10 seconden en daarna konden we op ons paard klimmen. Ik had een heel mooi wit paard genaamd Tjepasco (ofzoiets). Erop klimmen was nogal een uitdaging omdat hij halverwege besloot dat hij toch liever ging eten en begon te lopen. Maar het lukte haha. Lore en ik zaten lichtelijk zenuwachtig op ons paard omdat wij allebei totaal geen ervaring hebben. De rest had allemaal al vaker paardgereden. Toen we net op het strand reden stopten we voor wat geschiedenis informatie en op het moment dat we verder wilden had mijn paard er even geen zin meer in. Ik kon hem zo vaak aansporen als ik wilde, hij bleef gewoon lekker staan. Dus ja, toen zat ik daar ook een beetje zo van: en wat nu? De gids kwam even helpen en daarna volgde hij gelukkig weer vrolijk de rest. Na een tijdje kregen we de kans om te draven. Lore en ik hadden er zo onze twijfels bij maar we hebben het wel geprobeerd: als een stelletje stuiterballen hobbelden we op en neer, hoezo vind het ritme? Welk ritme haha. Het was niet heel comfortabel. En bij de rest zag het er zo makkelijk uit.. Later kregen we nog de kans om in galop te gaan maar dat was ons toch echt wat te wild dus wij zijn lekker blijven lopen. Het was wel echt super gaaf om over het strand te rijden, op de terug weg zelfs een stukje door het water. Op de terugweg heeft Tjepasco nog meerdere keren geprobeerd te gaan draven maar hij luisterde nu gelukkig(!) wel goed wanneer ik hem inhield. Na een uur genieten was het ook wel weer lang genoeg geweest; iedereen had last van de benen haha.

Toen we terugkwamen een heerlijke wrap gegeten bij Kauai en de rest van de middag alleen maar aan het zwembad gelegen. ‘s Avonds nog weer uiteten geweest en dat was het weekend alweer! Volgende week zaterdag gaan we misschien een auto huren om zelf nog een keer naar Cape Vidal te gaan en zondag alweer naar het vliegveld..

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tiny Arends:
    21 november 2018
    Wat heerlijk om langs het strand paard te rijden.
    Wat zit je dan hoog he? Leuke foto,s en filmpje.
    Wij hebben toen met Bas paard gereden in het kleine Krugerdorps Wildpark bij Bas en Amanda.
  2. Mama - Irene:
    21 november 2018
    Wat heerlijk om met paarden het strand te rijden, mooi paard had je 😃 Heel wat anders dan door het bos vorig jaar in de vakantie. Ik zie je al stuiteren haha.
  3. Marleen:
    21 november 2018
    Haha Sylvia, je maakt wat mee daar!