Naam:
Foto’s:
203
Video’s:

Over mijn reis

Ze zeggen vaak dat je wanneer je 18 bent, je je rijbewijs gehaald hebt en je een diploma op zak hebt, kan gaan en staan waar je wilt. Nou, dat klonk wel aantrekkelijk.

Een paar jaar terug had ik al besloten dat ik niet meteen wilde studeren na de middelbare school; het liefst wilde ik reizen. Dus waarom dat niet gewoon doen? Na bijna 2,5 jaar werken bij de AH en geld sparen, mijn rijbewijs en diploma gehaald te hebben is het nu eindelijk zo ver: ik ga voor 3 maanden naar Afrika!

Van 30 augustus tot en met 27 november zit ik Afrika. Ik ga bij familie langs die in Zuid-Afrika woont én ik ga 2 vrijwilligers projecten doen via de organisatie activity international. Het eerste project is een combinatie van rondreizen en vrijwilligerswerk met een internationale groep jongeren. Dit zal in totaal 6 weken duren. Het vrijwilligerswerk bevindt zich in Swaziland waarbij we zullen werken met weeskinderen. Onze taak is dan vooral om activiteiten te organiseren en om les te geven aan de kinderen. Het tweede project is een medisch project in St. Lucia, Zuid-Afrika, voor 4 weken. Er zijn veel verschillende dingen die ik daar zal mogen doen, waaronder voorlichting geven over HIV en AIDS, met een arts mee mogen op huisbezoek, een praatgroep voor jonge moeders (ik werd er al op gewezen dat zij waarschijnlijk jonger zullen zijn dan ik zelf) en licht ondersteunend werk in een kliniek waarvoor je niet gekwalificeerd hoeft te zijn (zoals patiënten wegen, meten en de bloeddruk op nemen). Aangezien ik graag geneeskunde wil studeren ben ik heel benieuwd hoe ik dit zal vinden.

Mijn programma zal er voor de komende 3 maanden ongeveer zo uit zien:

27-11 spullen pakken en naar het vliegveld

28-11 's ochtends aankomst Schiphol & naar huis

Bezochte landen

Ik heb 14 landen (6%) bezocht:

België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Luxemburg, Mozambique, Nederland, Portugal, Spanje, Swaziland, Zuid-Afrika.