Een drukke boel

1 oktober 2018 - Ezulwini, Swaziland

Vandaag weer terug naar school geweest! Alle kinderen waren ontzettend blij om ons te zien en ook de teacher kon haar geluk niet op. Vorige week moest ze alles alleen doen en dat betekende dus ook dat wanneer zij het eten klaar maakte voor de kinderen er niemand was die toezicht hield terwijl zij buiten speelden. Blijkbaar heeft een kind toen bij een ander kind de ogen ingeslagen met stenen. Idioot. Overal bloed natuurlijk en de teacher moest iedereen naar huis sturen en is in paniek met het kind naar de kliniek gegaan. Gelukkig is er vandaag niks gebeurt en was het een vrij rustige ochtend.

Na de lunch terug geweest naar de tandarts om een xray te maken. Ze moesten eerst weer even bedenken wie ik was want er was nergens een bestand van mij te vinden. Toen ik wat verteld had begon het pas weer op te dagen. De foto was een hele ervaring want ik kreeg een schort van lood boven op me gelegd tegen de straling en de tandarts en de assistent bleven gewoon in dezelfde ruimte. Beetje raar. Op de foto zag alles er gelukkig perfect uit en waarschijnlijk was het infectie waar ik last van had. Gerustgesteld nu, anders was ik toch blijven zitten met de gedachte “wat als het terug komt?”

Na de tandarts de bak rolo schepijs opengebroken die Merle en ik hadden gekocht en daarna naar Gables gegaan met Lilli, Cynthia, Merle en Charlotte. IJskoffie gedronken en een mooie spijkerrok gekocht voor in het najaar (ook al mis ik daar het grootste deel nu van). Toen we terugkwamen was het een drukke boel want de nieuwe groep vrijwilligers was al aangekomen. 4 Nederlandse meiden, waarvan een bij ons op de kamer is gekomen, een uit India, Nieuw-Zeeland en een uit Denemarken. Er zou ook nog een Duitse jongen genaamd Kevin komen maar die had zijn vlucht gemist. Iets van een hoop commotie bij onze Duitsers opleverde want Kevin is daar blijkbaar een typische naam voor iemand die nog al dom en onhandig is. Toen ze dus te horen kregen dat hij zijn vlucht had gemist was het eerste wat ze zeiden: “that’s such a Kevin!” Hij komt nu morgen ergens aan. De groep lijkt wel heel leuk maar zoals ik al zei, het is een drukke boel.

1. Papa - Otto:
    2 oktober 2018
    Meteen ijs eten na de tandarts! Hahaha! Ik moet bij Kevin denken aan het huisvarken in de serie Divorce. Morgen zul je zien hoe hij er echt uitziet...
  2. Roeleke Smits:
    3 oktober 2018
    De leraar stuurt de kinderen naar huis. Dat zal hier niet gauw gebeuren.
  3. Tiny Arends:
    3 oktober 2018
    Wat fijn, dat de foto van je kieser goed uitzag.
    En weer naar school, wat een drukte voor een juf alleen met zoveel kinderen. jullie doen goed werk ,hoewel jullie organisatie.