Exploring Swaziland

15 september 2018

Weekend! In het weekend zijn we vrij en vandaag mochten we dan ook zelf verzinnen wat we gingen doen. Samen met 8 andere meiden ben ik meegegaan op het Zipline Swaziland highlight weekend. Waarop we onder andere, je voelt hem al aankomen, gingen ziplinen.

Toen we allemaal mooi waren aangekleed met tuigjes en helmen, waar gelukkig een GoPro oppaste, begonnen we aan een verschrikkelijke (mooie) autorit naar de ziplines. We reden door een schitterend landschap van bergen heen waar blesbokken en baboons rondliepen. Zo helemaal in de natuur is het wegdek helaas iets minder mooi.. we hobbelden als een gek ín de auto, en dan te bedenken dat de meeste van ons in de open kofferbak zaten waar het ongetwijfeld nog erger was. Daarna nog een stukje lopen en toen konden we gaan ziplinen! Maar liefst 11 ziplinen tussen de bergen. De hoogste was 60m hoog. We moesten ook een hangbrug oversteken waaruit een plank ontbrak.. En sommigen vonden de brug al eng genoeg mét planken.  Ik vond het zelf wel meevallen en volgens de anderen kwam ik er dan ook zo makkelijk overheen dat ik ook wel even een sprintje had kunnen trekken haha. Het was echt super leuk!

Toen we terugkwamen stonden er frietjes en sandwiches met bacon & eggs voor ons klaar. Aanvallen want iedereen had trek. Na de lunch konden we onze huisjes in. We verblijven in super schattige houten blokhutjes met een kleine woonkamer en keuken. 1 voor de begeleider en 2 voor ons. We verblijven overigens bij Malalotja.  Cynthia voelt zich helemaal thuis want het heeft ontzettend veel weg van Zwitserland; de blokhutjes in de bergen.

Nadat we onze hutjes grondig hadden verkend en de kamers hadden verdeeld, gingen we op weg naar de grootste dam van Swaziland, ooit geopend door de koning zelf én door Nelson Mandela. De dam was enorm en het meer lag schitterend tussen de bergen in de zon.

Na de dam gingen we terug naar onze hutjes waar we 2uur de tijd hadden tot we gingen braaien. In de tussentijd met de hele groep genoten van een prachtige zonsondergang. We wouden eerst nog wat hoger de rotsen opklimmen om de zonsondergang te bekijken maar onze begeleider waarschuwde dat daar schorpioenen zitten. Ja, dan toch liever niet..! Al gauw was het tijd om te eten en met zijn allen hebben we in de woonkamer van onze begeleider, die overigens December heet, gegeten. Daarna buiten onder de sterren nog een verhaaltje voor het slapen gaan over Orion en de Schorpioen. Nu alleen nog even douchen en dan naar bed. Iedereen is dood op, maar gelukkig kunnen we uitslapen morgen..

1. Tiny Arends:
    16 september 2018
    Wat een avontuur voor jou en je vriendinnen, ziplinen, stoere dame...
    Mooie foto,s gemaakt.
  2. Marleen:
    16 september 2018
    Wat is het daar mooi!
  3. Roeleke Smits:
    17 september 2018
    Volgens mij geniet jij enorm!
  4. Mama - Irene:
    17 september 2018
    Wat gaaf om te doen, net wat voor jou! Prachtige omgeving aan de foto’s te zien!