Een rustige dag

13 september 2018 - Ezulwini, Swaziland

Vandaag weer lekker naar de school geweest. Wist je dat Duitsers het woord lekker alleen maar gebruiken wanneer ze het over eten hebben? Ze vinden het echt super grappig dat wij het overal voor gebruiken. Een van mijn kamergenootjes zegt nu nooit meer ‘goodnight’ maar ‘slaap lekker!’ tegen mij haha. Op school was het vrij rustig vandaag, afgezien van de 40 kleine stuiterballen die er rondlopen. Ze kregen schoolwerkjes mee naar huis, iets wat bijna nooit gebeurt omdat de docent dan in haar eentje honderden papieren uit moet zoeken en ze op dat moment dus geen les kan geven. Nu konden wij dat mooi doen en met  het uitzoeken, de werkjes oprollen met een touwtje eromheen en het uitdelen zijn we ruim 2uur bezig geweest. Daarna was het weer storytime, de 3 biggetjes deze keer. Vervolgens naar de supermarkt aan de overkant van de school geweest  om plasticzakjes (waar de schoolwerken in konden) en toiletpapier te kopen. Kostte ons nog geen €5,- maar de docente was ons er zo ongelofelijk dankbaar voor. Super lief.

Bij de homework club had ik dit keer een jongetje dat niet zo slim was. Met wiskunde heb ik hem wel echt kunnen helpen maar hoe leg je een kind in hemelsnaam uit dat je black met een de letter ‘a’ schrijft en niet met een ‘e’..

Nu weer bij de lodge en alleen naar de monkey rock achterop het terrein gegaan voor wat rust want privacy heb je hier simpelweg niet met 5 kamergenoten en een dek waar altijd mensen zitten. Ik kan mooi uitkijken over het terrein en een deel van de stad zien waar de eerste lichtjes inmiddels aan zijn gegaan. Ik wacht nog eventjes met teruggaan want over 20 minuten is de hemel boven mij waarschijnlijk gevuld met sterren. En ik hoor gezelschap aan komen. Daarna eten, kapsalon want er koken Nederlanders haha. Morgen mag ik Cynthia helpen bij het maken van een Zwitserse kaasfondue. En dat in een land waar geen fatsoenlijke kaas te vinden is. Dat wordt nog wat haha. Eet smakelijk!

1. Roeleke Smits:
    13 september 2018
    Mooi gebaar!
  2. Annelies:
    14 september 2018
    Fijn dat je ons mee wilt laten genieten van jou belevingen
  3. Marleen:
    15 september 2018
    Je had toch gezelschap, een aap!