Miss Attitude

12 september 2018 - Ezulwini, Swaziland

Vanmorgen weer naar school geweest. Zodra de school in zicht kwam vloog de deur al open en kwamen de kinderen ons tegemoet gerend terwijl ze “teacher! teacher!” gilden. Na een hoop knuffels begon de schooldag. De kinderen leerden vandaag de klinkers schrijven, maar waar wij thuis 1 papier maken met de opdracht erop en dat 40x printen, konden wij hier 40x het papier maken en daarna meteen nog 40 voor vrijdag. Daarna was het reading time en hebben we Roodkapje voorgelezen. Wij lazen het in het Engels en de docente vertaalde het daarna met een hoop beleving aan de kinderen in het Siswatisch. Vervolgens nog wat liedjes gezongen en toen was de ochtend alweer om.

‘S middags hadden we homework club en nou dat was me toch wat haha. Ik had een meisje van 15 dat volgens mij nog nooit van het woord verlegen had gehoord. En dan was ze ook nog eens super slim en dus snel verveeld. In een kwartier had ze 3 boekjes uit want ze waren gewoon te makkelijk, wiskunde kon ze allemaal wel en alleen bij spelling kon ik haar nog wat uitdagen als ik met geluk een moeilijk woord had verzonnen. Op het eind gingen we dus maar UNO doen. Het begon meteen al met “pfoe, nou als je mij kan verslaan, pfoe nee dat lukt echt niet hoor.” En het blijkt dat ze hier wat andere regels kennen want ik legde een 4+ kaart op (sorry als je het spel niet kent) en meteen was het “oh you think I’m gonna get 4 cards? HA me?! No no no no” en toen mocht ik er 8 pakken -__- Vervolgens had ze mijn telefoon te pakken (want ik wou zien hoe laat het was) en begon ze allemaal selfies te maken. Ze wou ook een paar met mij dus, oke, dat was wel grappig, maar toen rende ze ermee weg en begon ze met al haar klasgenoten foto’s te maken. Ik ben er meteen maar achteraan gegaan om mijn telefoon in de gaten te houden want ik dacht echt, anders is die straks kwijt. Op het eind moest de hele groep een liedje zingen omdat een van de vrijwilligers er voor het laatst was, en wie zet er doodleuk even in haar eentje het nummer in, je raadt het waarschijnlijk al. Vervolgens gaf ze daarna nog even een Afrikaanse dans solo die oprecht wel heel erg goed was en leuk was om te zien. Toen ze ons gedag zeiden kwam ze mij een knuffel geven dus blijkbaar vond ze me toch wel leuk (de meeste kinderen deden dit niet dus het hoefde niet). Ik ben ontzettend benieuwd naar volgende week. Waarschijnlijk ben ik daarna óf helemaal klaar met haar óf vind ik haar het leukste kind dat ik les mag geven. Het kan beide kanten nog op.

Na de homework club linea recta naar de winkel om snacks te kopen en daarna door naar de bios. Voor €1,80 heb je hier een kaartje. Ze hebben wel slechts 5 films, maar er zat een leuke bij, Crazy Rich Asians is echt een aanrader. Eenmaal terug bij de lodge begon er op de tv daar ook net een leuke film, dus meteen nog een gekeken. Daarna lekker mijn bed ingerold en gaan slapen. Zo’n dag is toch wel vermoeiend.

1. Roeleke Smits:
    13 september 2018
    Leuk verhaal. Ik zag het voor me!
  2. Mama - Irene:
    Heerlijk om te lezen! Enne, die 4+4 houden we er zeker in? 😉
  3. Tiny Arends:
    13 september 2018
    Leuk hoor,zover van huis en dan Roodkapje en de 3Biggetjes voorlezen.
    Ik ben benieuwd ,hoe het volgende week gaat met het meisje.
  4. Marleen:
    15 september 2018
    Geweldig! Leuk om te lezen!