What a driver..

21 oktober 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Op naar St. Lucia!! Ja, dat duurde helaas iets langer dan gepland.. De reis begon werkelijk voorspoedig. Met een kwartier waren we bij het vliegveld waar ik oom Richard en tante Xandra gedag heb gezegd en daarna had ik een prima vlucht van een uurtje naar Durban. Om 11:30 landde ik. Toen begon het interessant te worden. Er zou iemand met een naambordje en een herkenbaar T-shirt klaarstaan om mij op te halen, maar er stond helemaal niemand. Ik ben zelfs nog weer terug gelopen om uitgebreid alle bordjes te lezen, zeer ongemakkelijk, maar niemand. De instructies maar gevolgd die ik in de mail had gekregen; als we niemand konden vinden moesten we naar de Mugg & Bean komen. Ook die kon ik eerst niet vinden maar de beveiliging wist de weg gelukkig wel. Toen ik daar aankwam stond er een meisje van mijn leeftijd zoekend rond te kijken en zij bleek ook hetzelfde project te doen (en niemand te kunnen vinden). Ook uit Nederland trouwens en ze wil ook geneeskunde in Utrecht gaan studeren. Ze doet dan ook het medische project net zoals ik. Super leuk. Even later waren nog een jongen en nog een moeder & dochter uit de UK bij ons komen zitten. We hadden inmiddels gebeld en de driver zou onze kant op moeten komen. Na 1,5uur kwam hij even langs, maar we misten nog een meisje, dus hij ging meteen weer weg. Hij wilde namelijk niet de auto parkeren omdat hij dan moest betalen. Nog geen 10minuten later was dat meisje er, ook van mijn leeftijd en uit België, maar we konden nóg een keer 1,5uur wachten tot de driver weer terug kwam. Wel een goede manier om elkaar te leren kennen. Uiteindelijk reden we rond 14:45 pas bij het vliegveld weg.

Na 10 minuten stopten we al. We stonden stil op de vluchtstrook naast de snelweg en de driver stapte ineens uit zonder iets te zeggen. Vervolgens begon hij over de grasstrook tussen beide snelwegen te rennen. Echt wat the fuck. We konden er allemaal wel hard om lachen maar we stonden wel verbaasd te kijken. En zo rende hij een paar minuten heen en weer. Blijkbaar was hij een onderdeel van de auto verloren en was hij deze gaan zoeken.. Later hadden we nog een elektrische storing bij de tol gate waardoor we om moesten rijden en de driver zat ook nog eens allemaal onzin te vertellen. Dat hij beste vrienden met de chief was en soms werkte voor koningin Maxima. De grootste bullshit zullen we maar zeggen. Uiteindelijk deden we zo’n 4uur over de weg naar St. Lucia terwijl dit normaal slechts 2,5uur duurt. Zucht.

Eenmaal aangekomen hebben we de oude groep die hier al was ontmoet, een meisje uit Nederland die ik bij de trainingsdag al had ontmoet, 3 meiden uit België, een vrouw uit Portugal en een wat oude vrouw uit de UK of USA. Morgen komt er nog een vrouw aan en dan zijn we intotaal met 13 + de project coördinator. Ik heb een kamer met 3 Vlaamse meisjes waarvan twee hier al waren en het andere meisje tegelijk met mij aankwam. De kamer is vrij klein met twee stapelbedden en een badkamer zonder deur.. Na onze spullen gedropt te hebben lekker pasta gaan eten. De tafel is een heel groot vierkant dus het is soms wel een beetje ongemakkelijk stil.. maar verder lijkt de groep heel leuk! De meiden die hier al waren hebben ons het plaatsje laten zien, dat echt heel klein is, maar wel heel veel leuke restaurantjes heeft. Morgen hebben we echt een introductie dag. Ben benieuwd!

1. Mama ~ Irene:
    23 oktober 2018
    Heb je zo’n voorspoedige reis; wat een gedoe en tijd voordat jullie eindelijk op plaats van bestemming waren.
    Klaar voor weer een nieuw avontuur; veel succes lieverd en een fijne tijd in St. Lucia.
  2. Roeleke Smits:
    23 oktober 2018
    Je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg. Succes gewenst.
  3. Tiny Arends:
    23 oktober 2018
    In Afrika gaat alles anders meid, ook daar wel je wel aan.
    Maar je bent er en nu begin je aan een nieuw avontuur, wel in een ziekenhuis en omgeving,weer heel anders dan de school met gezonde kinderen en hier zijn het de zieken ,die je nodig hebben.Succes.