28 oktober!!

28 oktober 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Vanmorgen veel te vroeg al wakker. Alle andere meiden moesten namelijk om 5:45 al ergens klaarstaan omdat ze gingen whale watchen. Super gaaf, maar het was erg duur en ik heb dit inmiddels al meerdere keren gedaan (waaronder vorige maand nog in Mozambique). Ik kon daarna niet meer slapen dus ik heb lekker liggen lezen en was mijn blog gaan schrijven. Toen ik de datum opschreef van een eerdere dag besefte ik ineens: het is vandaag 28 oktober!! Mijn lieve vriendinnetjes thuis hadden mij een envelop meegegeven die ik pas open mocht maken op 28 oktober. 2 maanden wachten dus maar vandaag mocht de envelop dan eindelijk open! Ze hadden een lief kaartje geschreven en allemaal leuke foto’s uitgeprint van onze examenreis, laatste schooldag, Romereis en nog veel meer. Ontzettend leuk en lief ❤️Na de foto’s in de gym bij het huis een workout gaan doen. Als ik dan toch vroeg wakker ben kan ik net zo goed productief zijn.

Na de workout zelf ergens gaan ontbijten. Leuk maar ook erg gek om alleen te gaan want ik ga eigenlijk altijd met andere mensen ergens heen. Toen ik terugkwam was de rest ook terug en ben ik met dezelfde 6 meiden als eerder fietsen gaan huren. Mountainbikes om precies te zijn (dus iedereen heeft nu enorm veel last van haar kont door die dunne zadels). Toen we wegreden begonnen we vrolijk rechts te fietsen maar al gauw besefte we dat dat natuurlijk niet de bedoeling was. Aan de linkerkant dus maar. Na 2 minuten konden we al terug want de versnellingen van een fiets deden het niet dus dat meisje kon keihard trappen, niet te doen voor een paar uur. Daarna op naar het wetlands park. Gisteren waren we hier al met de auto maar in het begin van het park kan je ook komen met de fiets. Pas bij het tweede hek mogen fietsers niet meer verder omdat daarachter ook de neushoorns en dergelijke voorkomen. Waar wij mochten komen kwamen echter wel zebra’s, impala’s en pumba’s voor. Na niet al te veel tijd zagen we verderop dan ook zebra’s lopen. Er liep een klein zandpad van de normale weg af het landschap in en we besloten dat dat wel een leuk avontuur zou zijn. Op deze manier konden we echt vlakbij de zebra’s komen. Super gaaf!!

Toen we verdergingen, op weg naar een plek om te lunchen, waren mijn remmen er ineens mee opgehouden. Super raar. Dat maakte alles wel een stukje moeilijker en een beetje eng want we moesten best vaak een heuvel af fietsen. Een paar keer heb ik met mijn voeten op de grond afgeremd en de andere paar keer ben ik maar gaan lopen, ik verongeluk hier liever niet haha. Toen we om 14:15 eindelijk bij het restaurant waren konden we eerst niks te eten krijgen. Er was een visserswedstrijd en alle vissers zouden na afloop naar het restaurant komen dus het restaurant was voor ons gesloten. Op het moment dat wij kwamen was er echter nog helemaal niemand. Beetje raar dus. Uiteindelijk, na even zielig gekeken te hebben, konden ze wel pizza’s klaarmaken. Helemaal prima want wij rammelden van de honger. Na het eten zijn we teruggefietst.

Terug bij het huis heb ik even gezellig met mama geskyped. Daarna nog even gelezen en savonds gingen we eten bij Reef & Dune. Iedereen had een salade of een andere lichte maaltijd genomen omdat we heel laat pas geluncht hadden. Na die tijd lekker gaan slapen. Het was echt een super leuk weekend!

1. Tiny Arends:
    31 oktober 2018
    Leuk,om te kennen fietsen daar en inderdaad aan de linker kant, wat een huur fietsen kregen jullie mee.maar het is weer gelukt met zijn allen door het mooie natuurgebied te rijden.
    Wat een verrassing de envelop van je vriendinnen ,om die nu pas te mogen openen. Mooie herinneringen aan de tijd met elkaar.