De perfecte combinatie

27 oktober 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Weekend!! De dag begon al goed met een heerlijk ontbijt bij Kauai, een restaurantje met allemaal gezond eten waar iedereen regelmatig heen gaat voor ontbijt of een smoothie. Rond 12 uur gingen Mayra, Margot, Chantal en ik naar Cape Vidal, een mooi strand. Super handig, Chantal is de project coördinator hier en heeft een auto ter beschikking dus we hoefden alleen maar entree te betalen voor het wetlands park. Het wetlands park is een knalgroen park met veel bloemen en een hoop wildlife. Eigenlijk moesten we om bij het strand te komen dus eerst twee uur op safari. De perfecte combinatie. Doordat het zo knalgroen is in het park voelt het heel anders dan op safari gaan in het Kruger, waar het altijd droog was wanneer ik er was. Al gauw zagen we zebra’s en daarna een groep van 3 neushoorns. Twee wat jongere en een volwassene. Super gaaf. Later zagen we ook nog een enorme slang op de weg.. dat is altijd het moment dat ik besef dat ze hier écht zitten. De rest van de tijd vergeet ik het (gelukkig) vaak.

Na een uur rijden kwamen we aan bij het eerste strand: Mission Rock. Het strand was ontzettend mooi met alle rotsen waar de zee elke keer op uitelkaar spatte. Vanwege de rotsen konden we hier niet zwemmen. Op naar Cape Vidal dus! Een enorm zandstrand waar we wel konden zwemmen. Chantal zei dat ze de zee nog nooit zo rustig had gezien. Nou, dan wil ik niet weten hoe wild deze normaal is want ik vond de zee vrij sterk vandaag. Op den duur was er zo’n grote golf tijdens het zwemmen dat we alle 3 omvergegooid werden, kon gelukkig nog net op tijd mijn neus dichtknijpen, en op de een of andere achterstevoren op mijn kont eindigde. Naast het zwemmen vooral lekker liggen zonnen op het strand. Daarna was het tijd om weer terug te gaan. Nog een keer 2uur op safari!  Eenmaal terug in St. Lucia na een lange douche met Mayra en Margot naar Alfredo’s gegaan. De Italiaan die de lekkerste pasta in St. Lucia schijnt te maken en het was inderdaad heerlijk. Als dessert nog een tiramisu en daarna was het tijd om uitgeteld naar bed te gaan. Het was echt een hele leuke dag.

1. Tiny Arends:
    30 oktober 2018
    Wat weer een prachtig weekend heb jij gehad ,Wetlands ,safari en strand.
    Leuk,om met elkaar tegaan, en met een auto,dat is handig natuurlijk.
    Ben je al een beetje gewend aan de groep?.
  2. Tiny Arends:
    30 oktober 2018
    Weer de zee, die zo koveel kracht heeft .
  3. Mama ~ Irene:
    30 oktober 2018
    Wat een geweldige dag, wildlife en strand, heerlijk dat je zo geniet!!