Vervloekt door heksen

29 oktober 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Goeiemorgen! Vanmorgen was ik op de een of andere manier klaar wakker. Bij het ontbijt kreeg ik te horen dat ik samen met Claudia wound care mocht gaan doen en de andere twee zouden samen naar de kliniek gaan. Leuk, want dit betekende dat we niet met te veel mensen zouden zijn. Ik kon nu dan ook echt helpen met het verzorgen van de wonden. We hadden twee patiënten, de eerste was een jongeman die een tijdje terug was aangereden en sindsdien vanaf de middel verlamd is. Hij had een paar lelijke wonden op zijn benen en bij eentje kon je zelfs het bot zien. Lelijke wonden dus maar het schrikt mij niet echt af ofzo. De vrouw erna was enorm dik en had een wond in haar navel. Bij het stuk buik er omheen was het heel hard; S (de dokter die altijd met ons meegaat maar eigenlijk geen echte dokter is (ze heeft een medische training gehad geloof ik)) denkt dat er een tumor zit. De wond wordt blijkbaar steeds slechter en we hebben geprobeerd te vrouw te overtuigen naar de kliniek te gaan maar we hebben niet het idee dat ze zal gaan. Ze was er van overtuigd dat mensen haar vervloekt hebben en dat het toch niet zal helpen en vorige keer had ze blijkbaar een ander excuus. Uiteindelijk kwam het er op neer dat ze misschien volgende week zal gaan maar ze moet eerst wachten tot de volgende maand begint omdat ze dan geld krijgt. Een interessant gesprek was het zeker haha. Al met al een mooie ochtend gehad.

Na de lunch was het tijd voor planning: daarbij kijken we welke patiënten we komende week wanneer willen zien, we werken de administratie bij en bereiden de voeding voor het nutrition programma. Al gauw waren we klaar en rond een uur of drie ben ik met een paar meiden naar het zwembad van het hotel 100m verderop gegaan. Ons eigen zwembad zit vol met viezigheid omdat ze er niet de juiste middelen in stoppen. Gelukkig mogen we die van het hotel gratis gebruiken. Na het zwemmen nog een workout gedaan en daarna lekker gaan eten (wraps). Vervolgens nog eventjes met Charon gebeld en daarna met de andere 6 meiden een milkshake gaan drinken. Ze hebben hier een KitKat milkshake! Super lekker. Daarna was het alweer tijd om te gaan slapen..

1. Tiny Arends:
    31 oktober 2018
    Wonden, behekst en lekkere milkshake gehad, ook weer leuk.