The color purple

5 oktober 2018 - Ezulwini, Swaziland

Vanmorgen was het week een gezellige drukte op school. De zon scheen weer dus bijna alle kids waren er weer. Wij mochten vandaag de oudere kinderen (5-6jaar) lesgeven terwijl onze teacher zich over de kleintjes bekommerde. Na alle dagen, maanden, seizoenen, getallen, vormen, het alfabet en dieren & fruit herhaald te hebben, de kinderen geholpen met hun schrijf en reken opdracht om deze daarna na te kijken. Vooral rekenen bleek erg moeilijk, sommige kinderen zijn er toch echt nog te jong voor. Het niveau verschil tussen hen is soms heel groot. Daarna gezellig met onze teacher gekletst en daarna was het weekend!

Onderweg terug in de kombi lekker naar buiten gekeken want de de gehele omgeving is paars gekleurd; alle jacaranda’s staan in bloei. Super mooi. Ik wist dat deze bomen veel in Pretoria voorkomen maar hier in Swaziland blijkbaar ook.

Na de lunch hadden we een korte briefing waarin we bespraken hoe onze week was geweest en hoe volgende week eruit zal zien. Iedereen heeft gemengde gevoelens bij volgende week; aan de ene kant wordt het weer een leuk avontuur maar tegelijkertijd is het voor de meesten, waaronder ikzelf, ook de laatste week hier.. We zijn alweer bijna 5 weken met onze groep en de tijd is echt voorbij gevlogen. Na de briefing bij de lodge gebleven, mijn boek uitgelezen en de was weer gedaan. En de aapjes lieten zich na een paar dagen eindelijk weer zien, altijd leuk om naar te kijken.

‘s Avonds gezellig uit geweest met de groep. Het was niet zo druk in de pub en de muziek was zeer slecht maar we hebben, met een paar drankjes (Leonie probeerde Merle en mij dronken te voeren), een hoop gelachen. Vooral toen een man de hele tijd met Cynthia wilde trouwen. Om half 4 lekker ons bed in gerold en als een blok in slaap gevallen.

1. Roeleke Smits:
    6 oktober 2018
    Wauw wat een prachtige kleur paars!
  2. Mama - Irene:
    6 oktober 2018
    Wat mooi dat je de bloeiende Jacaranda’s nu ook ziet! Prachtige bomen. Ik herinner me deze nog heel goed van mijn allereerste bezoek aan Zuid Afrika, de paarse straten in Pretoria, als 20 jarige met oom Rein en tante Gerie. De tijd vliegt als je het leuk hebt! Goed teken 👍
  3. Tiny Arends:
    6 oktober 2018
    De Jacaranda,s hebben wij 2jr terug ook weer gezien ,het blijft prachtig.
    En weer leuk op school geweest en na het weekend is het je laatste week.
    Gaan de andere meisjes terug naar huis?.
    Wil je ook nog een foto sturen van je school en de kinderen?..
    Hier schijnt de zon ook weer.