Winter feelings

4 oktober 2018 - Ezulwini, Swaziland

Koud. Dat is toch wel het onderwerp van de dag vandaag. Het heeft de hele nacht geregend en het is vandaag dan ook niet warmer dan 16 graden geworden. En laat ons hier nou net voornamelijk buiten leven. Vanmorgen met twee truien, een jas en sjaal gaan ontbijten en toen was het net te doen met de kou. Berta kwam aan met dat ze zich echt niet goed voelde en hier bleef vandaag. Volgens mij was dat gedeeltelijk de waarheid maar had ze ook geen zin om haar warme bed uit te komen. Daar kwam bij dat we niet wisten of onze docente er zou zijn en dat we misschien dus weer alleen zouden zijn. Ik snap dat dat laatste geen leuke gedachte was, daar keek ik zelf ook tegenop, maar daar zadelde ze mij nu dus alleen mee op. Dankjewel. Gelukkig waren er veel mensen bij sport vandaag omdat building niet doorging en die mensen gingen bij sport helpen. Na de organisator een paar keer lief aangekeken te hebben mocht Leonie gelukkig met mij meekomen vandaag. Achteraf niet nodig want onze docente was er gewoon en door de regen waren er niet meer dan 9 kinderen komen opdagen op school, maar het was wel gezellig. Zou je thuis eens moeten proberen “ja sorry, het regent buiten dus ik kom vandaag niet naar school.” Maar goed, voor ons is het natuurlijk wel makkelijker om met de auto of bus te gaan met slecht weer. Al met al was het een hele relaxte ochtend. Leonie en ik faalden alleen wel een beetje want we moesten opdrachten maken voor de kinderen, waaronder 45 papieren met de dagen van de week erop in stippel lijntjes die de kinderen dan over konden trekken (kost een hoop tijd..). Ik zat alleen een beetje met het Nederlands in mijn hoofd dus ik heb Friday overal leuk als Fryday geschreven. En Leonie schreef vrolijk van mij over. Eigenlijk ziet Fryday er ook niet uit haha. Hoe dan ook, we hadden 2 opties: meer dan een uur spenderen aan nieuwe opdrachten maken of na de homework club even een potje typex kopen bij Gables. Dat werd dus de laatste optie haha.

De homework club ging weer prima vandaag, had een nieuwe jongentje maar hij was super slim dus dat is altijd wel een leuke uitdaging. Na afloop weer UNO gespeeld. Merle vroeg al: “waarom speel jij altijd uno met jouw kids?” “Ja weet ik niet, altijd als ze een spel mogen uitzoeken op het eind komen ze aanlopen met uno. En het is ook mijn lievelingsspel dus ik vind het wel mooi!” “Het is ook mijn lievelingsspel maar altijd wanneer ik vraag of ze uno willen doen, willen ze dat niet..” Lucky me en arme Merle haha.

Na afloop naar Gables geweest voor typex en eenmaal terug was iedereen te vinden in de tv kamer of lekker onder de dekens in bed. Ik zat lekker in bed en heb nog even met Mirthe kunnen Skypen. Ik dacht alleen dat we meer tijd zouden hebben maar ik was even vergeten dat niet iedereen om 19h pas avond eet. Avond eten was trouwens top, eindelijk weer aardappels (uit de ovenn). Daarna blogs schrijven in bed. Dat is nu dus. Hopen dat de WiFi goed genoeg is om ze online te gooien. Als je het vandaag nog leest wel! Groetjes!

1. Tiny Arends:
    4 oktober 2018
    Wat weer 2mooie verhalen vandaag.
    Jullie vermaken je met de Sportdag en de spelletjes met de kinderen.
    Dus frisjes bij je, gaat wel weer veranderen.
    Fijne dag morgen en ik ben al weer benieuwd ,hoe je dag zal verlopen.
  2. Marleen:
    5 oktober 2018
    Ja sorry, wij stonden steeds onderaan de trap te roepen dat het eten klaar was. Ik had niet in de gaten dat jullie aan het Skypen waren😂