Lachen als een boer met kiespijn

21 september 2018 - Ezulwini, Swaziland

Gisteren niets geschreven omdat er niet zo veel te vertellen valt. Het was gewoon een vervelende dag. Ik had nog een nacht waardeloos geslapen door mijn kies en toen ik wakker werd was mijn wang helemaal opgezet. De meiden op de kamer schrokken nogal toen ze het zagen en hadden, net zoals ikzelf, zoiets van je moet écht naar de tandarts gaan. Berta was meteen naar the office gerend en kwam terug met twee medewerkers van onze organisatie. Zij konden mij gelukkig geruststellen dat er vlakbij een goede privé kliniek zat waar zij zelf ook altijd heen gingen. Om 10h met een super lieve vrouw van de organisatie naar de tandarts geweest waar bleek dat er waarschijnlijk iets mis is met de kies waar een vulling opzit of met de kies ernaast. Om het zeker te weten moet ik een foto laten maken maar dat kan pas wanneer de zwelling is afgenomen. Met allemaal antibiotica weer terug naar de lodge en als het niet helpt moet ik zaterdag terug komen. De maandag na Mozambique ga ik weer heen om een foto te maken en in de tussentijd kan ik alleen maar hopen dat ik in Mozambique niet heel veel pijn krijg. De rest van de dag een beetje in bed gelegen en nog wat geslapen; ik was hartstikke moe. ‘ s Avonds wou Lieke gelukkig wel voor mooi mij koken, super fijn want mijn hoofd stond daar dus echt niet na. Bij het eten wel wat kunnen lachen want men kwam aan met grappige opmerkingen als “je bent net zo’n hamstertje” en “aah daar is al onze gestolen chocopasta dus heen, je bewaart het in je hamsterwangetje” en “het is net alsof iemand je een flinke linkse heeft verkocht.” Iedereen was super lief en bezorgd, blij met onze groep.

8:48 Vanmorgen wakker geworden en de zwelling is er zeker nog niet minder op geworden. Misschien zelfs wel erger. Ik hoop dat de antibiotica snel aanslaat en anders toch morgen maar terug naar de tandarts.

15:50 Vanmorgen een hele tijd bezig geweest met de was, voor Mozambique moet alles wel weer schoon zijn. Het kost nog al veel tijd omdat we alles met de hand moeten doen.. De eerste keer hebben we betaald voor de wasmachine maar we kregen alle kleren gekrompen terug en als ik dat nog een keer doe past mijn spijkerbroek straks niet meer.. Begin  van de middag koffie gedronken bij M&B en daarna wouden we aankopen doen voor Mozambique maar alle winkels waren al dicht.. ohja, het was een nationale feestdag vandaag. We hadden er niet aan gedacht dat de winkels dan om 15uur al dicht konden zijn.

20:45 Natuurlijk aten we hamburgers op een dag dat ik mijn mond amper open kan doen, wat een struggel. Maar het was wel super lekker. Mijn wang is eindelijk iets minder opgezwollen dus de antibiotica lijkt eindelijk aan te slaan. Nu gezellig pretty woman kijken in de tv room en zometeen, als de WiFi het toelaat met Jas Skypen. Waarschijnlijk wel want de rest gaat zo uit en weinig mensen hier betekent over het algemeen goede WiFi. We zullen het zien. Alvast slaap lekker!

1. Mama - Irene:
    21 september 2018
    Wat ontzettend balen met je kies. Fijn dat ze daar zo lief voor je zijn en je helpen. We hopen zó dat de antibiotica en de pijnstillers werken en dat je in Mozambique geen last en een leuke tijd hebt. We denken aan je 😘 Goede afleiding; een leuke film en gezellig Skypen 👍😃
  2. Marleen:
    22 september 2018
    O wat balen zeg!! Hopelijk knapt het snel op. Sterkte daar😘
  3. Roeleke Smits:
    22 september 2018
    Zo dat is balen zeg. Beterschap.
  4. Tiny Arends:
    22 september 2018
    Wat akelig nog ,en wat kunnen ze ineens een hoop grapjes maken over een dikke wang van jou!,,
    En zelf wassen ,het lijkt wel op vakantie, en ..dat is het ook.het droogt er gelukkig gauw.
    Ik hoop,dat nu je kiespijn is afgezwakt.
    Heel Veel Plezier in Mozambique en we kijken uit naar je verhalen.
  5. Bea koster:
    24 september 2018
    Vervelend meid .
    Hoop dat je toch kunt genieten.
    Fijn dat je goed wordt geholpen .groetjes