Op naar Mozambique!

23 september 2018 - Inhambane, Mozambique

Op naar Mozambique! Gisteren de laatste inkopen gedaan, geld gehaald en spullen gepakt, en vandaag gingen we dan echt naar Mozambique. Om 4uur ging de eerste wekker van Cynthia al, die heeft altijd onmogelijk veel tijd nodig, en om 5:20 gingen we (20minuten later dan gepland) op weg naar Mozambique. Bij de grens liepen we meteen al ontzettend veel vertraging op door alle visa papieren die we moesten invullen, foto’s, vingerafdrukken, tassen die gecontroleerd werden, noem maar op. Wat een gedoe..

Eenmaal in Mozambique was het al gauw duidelijk dat er veel malaria in het land voorkomt. Nog geen 20 minuten na de grens stonden er grote reclame borden aan de weg met “get tested and get treatment for free.” Normaal gesproken vindt iedereen muggen ook alleen irritant maar hier in Mozambique worden mensen er echt gek van. Bij elke mug is het “help! Straks steekt ze en krijg ik malaria!” 🙄

Vervolgens moesten we onderweg ook nog eens vaak stoppen omdat de politie ons staande hield. Niet omdat wij iets verkeerd deden hoor, zeker niet. Ze hoopten gewoon iemand op iets te betrappen waar ze geld voor konden vangen. Onderweg nog wat geslapen, genoten van de omgeving en met Merle een film gekeken die we hadden gedownload op Netflix. Om 19:30 arriveerden we 2,5uur later dan gepland eindelijk in Mozambique. In het donker. Afwachten dus op wat voor plek we morgen wakker worden. We konden al vaag tropische planten, hangmatten en rieten daken onderscheiden. Typisch een tropische vakantie plek lijkt het dus super benieuwd naar morgen ochtend!  Alhoewel we dus nog niet wisten hoe het hostel er verder uitziet,  we wisten wel dat er op zondag avond vaak live muziek was! Na het eten gauw omgekleed en het dorpje in gegaan. We hebben bij een leuk barretje met een live band en daarna een dj wat gedanst, super leuke avond gehad. Typisch is wel dat er om de minuut een donkere jongen kwam die aan iemand van ons vroeg “heb je een vriendje?” of “wil je dansen?” Wij vallen natuurlijk nog al op als blanken maar we zijn hier gelukkig niet de enigen omdat het wel redelijk toeristisch is. We zijn wel voorzichtig met jongens hier want er was al aan ons verteld dat áls je met een jongen danst hij waarschijnlijk meer wilt en wanneer je met hem zoent hij meteen je “vriendje voor de week” is. Niet echt aan mij besteed zoals jullie weten haha. Nu dood op en lekker naar bed, zo veel zin in morgen!

1. Mama - Irene:
    25 september 2018
    Gelukkig, ook daar heb je WiFi! Wat een geweldig mooie foto 😱
  2. Roeleke Smits:
    26 september 2018
    Haha je moet de muggen en jongens van je afslaan 😂. Have fun!