A lucky day

8 september 2018 - Kruger Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen weer om 5uur opgestaan en in de auto gestapt. Het was vandaag ijskoud, ook al was het bijna 30 graden. De safari auto’s zijn geheel open en de wind is koud dus we zaten allemaal met een trui, een jas en dekens in de auto. En nog steeds hadden we het koud.

We hebben vandaag de gehele Big 5 gezien, voor de tweede keer dus dat we ze allemaal in een dag gezien hebben. Overdag hebben we nog een paar de misleidende grappen toegepast; we zagen een leeuwin die moeilijk te zien was en verderop stonden een paar nyala’s (antilopes). We waren de eerste die de leeuwin gezien hadden dus elke keer dat auto’s vroegen waar we naar keken zeiden we dat we naar de nyala’s keken. Dan reden de auto’s mooi door en hadden we de leeuw mooi voor ons zelf haha. Dit doen de rangers ontzettend vaak, als het dier moeilijk te zien is zeggen ze vaak dat ze naar een vogel kijken, en als het dier duidelijk te zien is gaan ze met verrekijkers de andere kant opkijken zodat mensen niks zien en uiteindelijk doorrijden. Vertrouw dus nooit een ranger die zegt dat hij naar een vogel kijkt!

Om 17:30 begonnen we op de terugweg naar Lower Sabie want om 18h sluiten de hekken en zouden we niet meer binnen komen. We kwamen echter een auto tegen en de vrouw erin zij dat ze verderop (de andere kant op) een luipaard in een boom gezien hadden. Gas erop dus en op naar het luipaard. Het sprak wel voor zich waar deze zich bevond want er stonden al zo’n 10 auto’s te kijken. Al gauw hadden we het mooiste plekje ingepikt en konden we hem fantastisch zien. Om 17:45 moesten we echt weg maar nog geen 500m verderop zagen we wéér een luipaard. Tja, daar moesten we toch echt weer voor stoppen. Onze ranger zei al “thats fucking luck” Onze andere auto ging 2minuten eerder alvast terug om de hekken op te houden voor ons. Wij hadden mazzel dat het luipaard het lievelingsdier van onze gids is want daardoor bleven wij nog iets langer. Daarna moesten we toch echt weg en om stipt 18h, oke 10 seconden erna, scheurden we door de gates.

‘Savonds lekker gebraaid en daarna met de hele groep naar het platform gegaan om nog een drankje te doen. Tot slot nog weer om het kampvuur gezeten en dat was onze laatste avond in het Kruger Park..

1. Roeleke Smits:
    11 september 2018
    Leuk hoor! Veel plezier vandaag.
  2. Tiny Arends:
    11 september 2018
    Wat hebben jullie een geluk gehad in het Kruger, zoveel dieren gespot, geweldig.
    Ik herinner mij ook ,de avond Safari ,dat het zo koud was.
    En lekker bij een vuurtje en braaien , echt Afrikaans.