Een mooie dag

3 oktober 2018 - Ezulwini, Swaziland

Het contrast met gisteren ochtend had vanmorgen haast niet groter kunnen zijn. Vanmorgen hadden we sportdag wat simpelweg super chill is. Zo begint de dag bij sportdag  niet om 8:30 maar pas een half uur later, en hoeven we niet met de kombi maar kunnen we meerijden met de bus van organisatie omdat de sportscoördinator zelf ook mee gaat + een hoop spullen. Ohja, en aangezien Leonie het sportproject doet was die vandaag ook gezellig mee. Toen we aankwamen vormenden we eerst een hele grote cirkel en zongen we allemaal liedjes. Daarna deden we een soort van zakdoekje-leggen en vervolgens iets wat wij “dance baby dance” noemen. Hierbij liep de sportscoördinator al handenklappend rondjes binnen de cirkel terwijl hij steeds iets zong waarop de kinderen antwoorden: “I want to choose someone!” “Choose!” “I want to choose someone!” “Choose!” “Who wants to dance with me?” “ME” En dan koos hij een paar kinderen uit die in het midden een dans solo mochten geven terwijl iedereen zong “Dance baby dance!” Die kinderen kunnen zo goed dansen en willen allemaal zo graag, het was echt super leuk! Natuurlijk werden Berta en ik op den duur ook uitgekozen.. thanks haha.

Na de vele liedjes was het tijd voor estafette. Berta, Leonie, een meisje van All Out en ik kregen iedereen een groep kinderen. De voorste moest keihard naar het midden rennen om een ballenbakbal te pakken uit de ring en proberen zoveel mogelijk ballen te verzamelen. Degene met de meeste ballen kreeg een punt en daarna was het tijd voor het volgende kind. Er waren ook nog twee kinderfietsen mee om ze te leren fietsen maar ze konden allemaal letterlijk een keer heen en weer en werden eigenlijk gewoon geduwd. Beetje teleurstellend. Bovendien konden er maar twee mensen tegelijk helpen dus ik ben met wat kinderen met een hoepel gaan spelen. Na 1,5-2uur was de sportdag weer voorbij. Nu al zin in volgende week!

s Middags weer naar homework club waar ik mijn lady met haar attitude weer had. Ze had haar zakje popcorn weer bij zich en had deze keer ook lippenstift en nepnagels, waar ze iedereen mee aan zat te wijzen. Aangezien een van de nieuwe vrijwilligers niet mee is naar het Krugerpark en dit haar eerste homework club was moesten alle kids zich weer voorstellen en daarbij moeten ze ook vertellen wat ze later willen worden. Natuurlijk zegt mevrouw niet dat ze dokter wil worden, nee mevrouw wil “the top doctor of Swaziland” worden. Verder haalde ze nog wat acties uit waar iedereen om kon lachen maar toen we echt begonnen kreeg ik toch een paar sterkte wensen toegefluisterd gekregen. Gelukkig is ze wat school betreft heel serieus en slim en eigenlijk een heel fijn meisje om te helpen. Als ze die attitude van haar op een goede manier inzet kan ze denk ik echt heel ver komen. Na afloop deden we weer UNO (herinner je je de vorige keer nog?) en toen ik de eerste ronde won werd er meteen geroepen dat ik vals speelde. Ongelofelijk haha. We konden er allebei gelukkig wel om lachen en ze wou steeds een nieuw potje doen totdat zij won. Toen dat, nadat ik 3 keer op een rij had gewonnen, gebeurde wilde ze meteen stoppen. De tijd was toen ook om. Al met al was het me weer een middag haha.

Toen we terugkwamen bij de lodge even een uurtje rust een daarna naar het winkelcentrum. We hebben met de hele groep in een onwijs goed sushi restaurant gegeten en daarna zijn we naar de bios geweest. Johnny English (Mr. Bean) draaide nieuw en die wilden we graag zien. Een super leuke film, maar halverwege schrokken we wel even want het werd ineens helemaal donker; door de vele regen was de stroom uit gevallen. Ik kon de personen naast mij niet eens zien zitten. Ook weer een beleving haha. Na de film klappertandend van de kou een taxi gezocht want de kombi’s rijden maar tot 20h en door de stromende regen lopen was ook geen optie. Daarna meteen naar bed; wat was ik blij toen ik lekker in mijn warme bed lag.

1. Mama ~ Irene:
    4 oktober 2018
    Wat leuk om zo’n sportdag mee te maken, wat een plezier met elkaar.
    En wat een pittige dame! Je beschrijft het weer erg leuk 😃👍
    Wat een kou en regen ineens; morgen schijnt de zon gelukkig weer.