It’s a tropical paradise

24 september 2018 - Inhambane, Mozambique

Ik heb in geen dagen zo goed geslapen haha. De meeste mensen kwamen pas later terug van het uitgaan maar ik sliep zo diep, ik heb niemand gehoord. En met een aantal drankjes op waren ze ongetwijfeld niet al te stil. De zwelling van mijn wang is overigens ook bijna weg, vandaag mijn laatste dag  met antibiotica en ik hoop echt dat de zwelling daarna weg blijft en niet dat deze weer terúg komt.

Toen we bij het ontbijt gedeelte kwamen rook het simpelweg heeeerlijk. Toast met bacon and eggs. Jummie. En het stond allemaal al voor ons klaar, dankzij onze begeleiders. Service on point. Na het ontbijt liepen we via het strand (1 minuut lopen vanaf onze kamer!!) naar het dorpje waar we een tour kregen en pas echt zagen hoe mooi het hier is. Overal staan tropische planten en palmbomen, knalroze en paarse bloemen en van asfalt hebben ze hier nog nooit gehoord; alle wegen zijn van zand. Vele barretjes en winkeltjes zijn van hout met leuke krijtbord versieringen en de huizen zijn vaak in vrolijke kleuren; knal geel of pastelroze met licht blauw. Aan de rand van het dorp zie, hoor en ruik je de Indische Oceaan. Het dorpje is overigens heel klein, je kan overal komen in hooguit 5 minuten. Het is hier simpelweg gewoon fantastisch. We hebben inmiddels ook een aardig idee gekregen van de mogelijke activiteiten hier; dinsdag gaan we met de hele groep naar een eilandje kayakken, donderdag hebben we op een zodiak een ocean safari en vrijdag ga ik waarschijnlijk met een paar meiden een surfles nemen. En Merle en ik willen heel graag een keer een quad bike tour doen.

Na de tour bikini aan en hoppakee weer naar het strand. De zee is lekker warm maar ook heel sterk. We hebben als kleine kinderen heerlijk in de golven gesprongen en zijn een paar keer omver gesmeten. Zout water in de ogen was dan wel weer wat minder maar ja, dat hoort er helaas een beetje bij. Wat ook bij het strand leven hoort, zoals in zoveel landen, is dat er de hele tijd verkopers voorbij komen die je armbandjes en kokosnoten en ik weet niet wat allemaal aan proberen te smeren. Het enige wat ik denk ik een keer ga kopen is een zak cashewnoten want die groeien hier! Ik hoop echt dat we een cashewboom zien, dat zou leuk zijn.  Gelukkig zijn er niet al te veel verkopers omdat hier haast geen toerisme is, alhoewel er voor Mozambiquese begrippen erg veel is. Maar er zullen nog geen 100 toeristen zijn hier.

Na het strand zijn we even op het balkon gaan zitten met uitzicht Kl het strand. En walvissen. We zagen maar liefst 2 groepen en in totaal zo’n 9 walvissen. De hele tijd kwamen er van die water spuiten uit het water omhoog en op den duur sprongen ze zelf omhoog met een hoop opspattend water. We hadden niet verwacht ze vanaf hier al zo goed te kunnen zien. Daarna zijn we naar de markt in het dorpje geweest waar ze wat kleren en souvenirs verkopen. Altijd leuk om even rond te neuzen, maar het was hier redelijk duur. Onderweg nog even een fles wijn meegenomen voor vanavond; de rest gaat vanavond weer uit maar Merle, Lilli en ik blijven bij het hostel. Wij hoeven niet zo nodig élke avond uit en ik vind een avond kletsen met een drankje vaak minstens zo leuk. Zeker wanneer je op het balkon met uitzicht op zee kan zitten. Ik hou van het leven hier. Alles is zo mooi hier en super chill. 🌴

1. Richard:
    26 september 2018
    Ik hou van het leven hier. Alles is zo mooi hier en super chill. 🌴
    mmmm, waar herken ik dat van?? 20 jaar verder en ik ben hier nog! Oeps, sorry sis. Niet wat je wil horen ! Veel plezier verder Syl, lekker blijven genieten
  2. Roeleke Smits:
    26 september 2018
    Wat heerlijk dat je zo kan genIeten!
  3. Tiny Arends:
    26 september 2018
    Oh,wat heerlijk voor jullie,zo,n mooie omgeving,strand en palmbomen,zon,wat willen we nog meer.
    Jullie hebben nog een paar leuke dagen voor de boeg.
    Die Mooie. Zee, .ik weet nog ,hoe sterk hij kan zijn,pas maar op"..........
  4. Marleen:
    26 september 2018
    Wat klinkt dat leuk zeg!! Geniet er van!!
  5. Mama ~ Irene:
    27 september 2018
    Haha fraaie opmerking broertje! Maar snap het wel als het daar zó mooi en relaxt is 🐳🏖 Dit is echt supergaaf om te zien en mee te maken en volop Genieten! Heerlijk toch 😎