Een waardeloze dag

30 oktober 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Wat een waardeloze dag was vandaag eigenlijk. Om te beginnen had ik vanacht waardeloos geslapen. Ik heb nooit nachtmerries maar vanacht had ik er 3. Een waarbij ik in een neerstortend vliegtuig zat (waarschijnlijk doordat ik gisteren bij de NOS had gelezen over het neergestorte vliegtuig in Indonesië). Ten tweede was het vandaag super heet, een beetje benauwd en het waaide keihard. Het ergste was de ochtend. Mayra en ik hadden home based care vanmorgen. Eerst brachten we de mensen van education naar de crèche (dit doen we vaker, daardoor zitten wij vaak eerst 30-45minuten in de auto). Vandaag hadden we ook de mensen van building waarvoor we eerst planken moesten gaan ophalen. De locatie hiervan lag op een of andere afgelegen plek en we hebben daar bijna een half uur stil gestaan. Vervolgens moesten we de building mensen afzetten op hun plek en de planken uit de auto halen en daarna konden we eindelijk naar onze patiënten. We hadden het programma inmiddels aangepast want we moesten eigenlijk naar patiënten in de community die het verst weg ligt maar dat was al niet meer haalbaar. Vervolgens moesten we ook nog eens een stuk omrijden omdat er een boom op de weg lag. Sinds het vertrek bij het huis was meer dan 2uur verstreken tot het moment dat we de eerste patiënt zagen. We hebben er uiteindelijk 2 kunnen zien want toen was het alweer tijd om de rest op te halen. Op de terugweg woedde nog een enorme brand die we moesten ontwijken dus dat betekende nog een keer omrijden. Oef, wat was ik blij toen we dat auto uitkonden voor lunch.

Na de lunch nog naar kauai geweest voor een smoothie en daarna was het tijd voor home assistence. We hebben de afwas en de vloer gedaan bij een huisje en daarna konden we, onverwachts, gaan helpen bij gardening. Het tweede huis was blijkbaar minder smerig dan verwacht en hoefde we dus niet te doen. Super leuk om gardening te doen in deze hitte.. niet dus. Wij waren er helaas eerder klaar mee dan dat we klaar waren. Iedereen was dan ook super blij toen we mochten stoppen.

Terug bij het huis wat op het internet rondgekeken voor een mogelijke vervolg studies buiten geneeskunde om. Fysiotherapie klinkt ook wel erg leuk. Geen uni maar hbo en dit komt momenteel denk ik wel het dichtst in de buurt als tweede keus. Erg leuk dat fysiotherapie ook een van de projectjes hier is dus ik kan goed kijken hoe ik dat vind. Na het eten lekker lezen terwijl het onweerde en regende en daarna naar bed gegaan. Ontzettend moe na zo’n slechte nacht en dag.

1. Tiny Arends:
    3 november 2018
    Wat baal je dan van zo,n dag,alles gaat anders daar ,heb je wel goede begeleiding daar...?.
    En dan een enge nachtmerrie..bah.zweet je nog meer met doe warmte.
    Dromen zijn bedrog, maar wel angstig.
    Morgen weer een betere dag hoop ik maar.
  2. Roeleke Smits:
    3 november 2018
    Ja meid er komt veel op je pad wat je ook moet verwerken. Kalm aan